بازاریابی در اینستاگرام علم تبدیل فرصت‌ها به ثروت هست!

بازاریابی اینستاگرام

مهمترین ویژگی این رسانه به شدت بصری بودن آن است. فضایی برای سرگرم کردن و حفظ مخاطب برای مدت زمان بیشتر هست.

اینستاگرام مارکتینگ چیست؟
بازاریابی اینستاگرام  بخشی از فرآیند دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی است. هدف اصلی این رسانه انتقال پیام یک برند، نام تجاری یا کسب و کار با محتوایی همچون ویدیو و عکس در قالب پست، استوری یا لایو به مصرف‌کننده نهایی است که این فرآیند را «اینستاگرام مارکتینگ» می‌گویند. 

به افرادی که به صورت حرفه‌ای از آن برای بازاریابی و فروش محصولی یا خدمتی استفاده می‌کنند، «اینستاگرامر» می‌گویند. میزان توزیع یک پیام در این رسانه نسبت به کانال‌های جذب مخاطب دیگر خیلی سریع‌تر و با هزینه نسبتا مقرون به صرفه صورت می‌گیرد. اما متاسفانه برخی از افراد یا کسب و کارها آن را چیزی جز تبلیغات و فروش محصول یا خدمت نمی‌دانند.

اینستاگرام مارکتینگ متناسب با هدف و نوع عملکردتان در جذب و حفظ مخاطب خیلی تعیین‌کننده است. اگر به درستی اهداف بازاریابی در اینستاگرام را برای خودتان، کسب و کار و مشتریان‌ تعیین کرده باشید. مطمئنا نتایج قابل ملموس‌تری را کسب خواهید نمود.

هدف شفاف و مشخصی را برای بازاریابی اینستاگرام تعیین نمایید.
افراد یا مدیرانی که برای فعالیت خود در شبکه‌های اجتماعی اهداف مشخص و مدونی را دارند. از بازارایابی اینستاگرام نتایج فوق‌العاده‌ای را صد در صد دریافت خواهند نمود. بنابراین توصیه می‌کنم از همین قدم اول به استراتژی بازاریابی اینستاگرام خیلی اهمیت قائل شوید.

کسب و کارهایی که به دنبال افزایش فروش محصولات و خدمات خودشان از بازاریابی با اینستاگرام هستند. که این دسته باید بیشتر تمرکز خود را به برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی و فروش ویزه در زمان مشخص و دقیق نمایند. مثل سایت‌های فروشگاه اینترنتی، مدرسان که محصولات آموزشی، کالاهای فیزیکی  حداقل یک محصول با تخفیف ویژه ارایه دهند.

برخی از کسب و کارها هم به دنبال ایجاد آگاهی از برند (awareness) در میان مخاطبان اینستاگرام هستند. تا بتوانند افراد را نسبت به خدمات و محصولاتی که می‌توانند در اختیار کاربران قرار دهند، آگاه می‌کنند. بیشتر به تبلیغ نام تجاری خود با تولید محتوا، تیزر تبلیغاتی در پیج‌های پر بازدید هستند. البته از هشتگ‌ها و اکسپلور هم می‌خواهند به خوبی در جهت این هدف بهره‌مند شوند.

اما بخش دیگر مثل صاحبان کسب و کارهای قدیمی، مطرح، بانک‌ها به دنبال برندینگ در اینستاگرام هستند. سامسونگ، ال جی، اسنوا، چی‌توز، ویتانا، کیا موتورز، هیوندای و … بیشتر این کسب و کارها به دنبال وفادرسازی و همراه کردن مشتریان فعلی با برند خودشان هست. حتی کمپین‌های مختلفی را در جهت افزایش محبوبیت برندشان در حمایت مشتریان برگزار می‌شود.

ایجاد جامعه یا قبایل به قول ست گودین Community که افراد با باورهای مشترک یکجا دور یک نفر جمع می‌شوند. الان فرا برندهایی مثل اپل، نایک، ردبول چنین جامعه‌های با کاربران خود می‌سازند. (کتاب قبایل ست گودین)

تعیین و درک دقیق هدف نهایی استفاده از اینستاگرام در راستای اهداف تجاری، یکی از اولین گام‌ها برای تهیه یک استراتژی بازاریابی مؤثر در اینستاگرام محسوب می‌شود. درک اهداف، مانع رفتن به بیراهه می‌شود و امکان تمرکز همه اقدامات بر روی تحقق هدف‌های واقع گرایانه کسب‌وکار را فراهم می‌آورد.

Smart بودن اهداف که مخفف ۵ کلمه زیر است، دقیقا ویژگی‌های اهداف هوشمندانه را به خوبی بیان می‌کند. اگر چارچوب معینی را برای تعیین اهداف به این صورت انجام بدهید، یعنی رسیدن به اهداف معین شده، ممکن خواهد شد:

Specific: دقیق و واضح
Measurable: قابل اندازه‌گیری
Attainable: دست‌یافتنی
Relevant: مبتنی بر نتیجه
Timely: محدود بر زمان
معیارهای SMART به مفهوم مدیریت بر مبنای هدف به پیتر دراکر (Peter Drucker) نسبت داده می‌شود. این موضوع در تعیین اهداف بازاریابی در اینستاگرام نیز می‌تواند خیلی به شما کمک کند.

استراتژی بازاریابی اینستاگرام
یعنی هر فردی با هر مشخصه‌ای، کسب و کار کوچک، متوسط و بزرگ، خویش‌فرما، شرکت، صاحب کسب و کار، مدرس، مشاور، فروشنده، تامین کننده قبل از هر چیزی دقیقا اهداف و مسیر رسیدن به آن‌ها را باید تعیین نماید. طبق آن اهداف برای جذب مخاطبان جدید یا وفادارسازی مشتریان فعلی به بازاریابی بپردازد.

افزایش آگاهی از برند تجاری و شخصی (brand awareness)
ایجاد تعامل بیشتر با مشتریان فعلی
جذب و حفظ مخاطبان هدف
ایجاد مشارکت بیشتر با مخاطبان اثرگذار
جمع ‌آوری هواداران یا طرفداران در یک رسانه
افزایش سهم بازار نسبت به سایر رقبا
آگاهی از مشکلات حل نشده مخاطب
معرفی محصولات و خدمات جدید به هواداران
افزایش فروش با ترغیب به خرید
ارایه نظرات مشتریان قبلی برای جذب مشتریان جدید
افزایش نرخ تبدیل هوادارها به مشتریان واقعی
یک نکته دیگر بسته به نوع کوچکی و بزرگی کسب و کار باید این را مشخص نمایید.

کل فرآیند بازاریابی و برندینگ آیا فقط در رسانه اینستاگرام انجام می‌شود یا نه؟
آیا از سایر رسانه‌های دیجیتال مارکتینگ یا مارکتینگ هم در کسب و کارتان استفاده می‌کنید؟
برای هر کدام از این ویژگی‌ها برنامه‌ریزی متفاوتی باید انجام دهید. اگر گزینه اول را انتخاب کردید، باید دقیقا فرآیند مشخصی را برای افزایش دنبال‌کنندگان و تعداد مشتریان واقعی، خودکارسازی فروش بدون سایت یا در سایت هایی همچون با سلام و با سایت وردپرسی داشته باشید.

در حالت دوم اینستاگرام مارکتینگ بخشی از دیجیتال مارکتینگ هست که می‌تواند فرآیند آگاهی دنبال‌کنندگان از سرویس‌ها و محصولات‌تان راافزایش دهد. هر کدام از این انتخابها می‌توانند به شما دید و نگرش بازاریابی متفاوتی را در ذهن‌تان ایجاد کند.

بازاریابی اثربخش در اینستاگرام مارکتینگ
برای اینکه بتوانید از این رسانه پرمخاطب اینستاگرامی استفاده نمایید. حتما باید به اندازه کافی این قوانین و اصول بازاریابی در اینستاگرام بیشتر رعایت نمایید. موفقیت در بازاریابی اینستاگرام مستلزم تلاش هدفمند در راستای هدف مشخص است. پس حتما این قوانین و اصول بازاریابی در اینستاگرام به دقت در پیج‌تان اجرایی نمایید.

داشتن استراتژی برای پیشبرد اهداف
شناختن پرسونای مخاطب، رقبا، بازار، مزیت رقابتی
داشتن لوگو، نام تجاری مشخص
تولید محتوای منظم و مستمر
به شدت بصری بودن رسانه
کوتاه بودن ویدیوها به دلیل محتوای زیاد انتشار یافته
کم حوصله بودن مخاطبان اینستاگرامی
داشتن تم یا چندین ستون محتوایی مشخص
داشتن کاور معین با تصاویر انتخابی گویا
نوشتن پروفایل حرفه‌ای و کاملا شفاف، مشخص
برگزاری چالش‌های مختلف برای افزایش تعامل کاربران


چگونه یک بیوگرافی حرفه‌ای برای اینستاگرام بنویسیم؟
در مرحله دوم اینستاگرام مارکتینگ باید یک پروفایل کاملا حرفه‌ای را برای پیج ایجاد کنیم. به دلیل داشتن ماهیت کاملا بصری اینستاگرام، نوشتن یک بیوگرافی با کلمات تصویری اهمیت زیادی پیدا می‌کند. ارزش پیشنهادی کسب و کارتان باید واضح و مشخص متناسب با اهداف‌تان و پرسونای مخاطب در قسمت بایو نوشته شود. در همان برخورد اول در کمتر از سه ثانیه کاربر بتواند آن را درک و تشخیص دهید.

در این صورت شانس دیده شدن و دنبال کردن توسط بازدید کننده بیشتر خواهد شد. برای داشتن نمایه یا پروفایل اینستاگرام حرفه‌ای اول باید اجزای آن را به خوبی بررسی و آماده نماییم. پروفایل صفحه اول شما در اپلیکیشن اینستاگرام هست که عکس یا لوگو به همراه معرفی و لینک را در خود جای داده است.

نام کاربری و نام مناسب
اولین بخش بیوی پروفایل، داشتن نام کاربری متناسب با برند شخصی و تجاری‌تان است. پس در انتخاب نام کاربری و همچنین نام پیج که فقط این دو آیتم قابلیت جستجو دارند، به اندازه کافی دقت کنید.

پس حتما به حیطه و زمینه کاری خودتان به همراه نام تجاری به صورت فارسی اشاره کنید. تا در هنگام جستجو توسط کاربران اینستاگرام پیج شما را در نتایج نمایش دهد. نام پیج حداکثر ۳۰ کارکتر هست.

لوگوی کسب و کار
حتما اگر صاحب کسب و کار یا مدیر یک مجموعه هستید؛ به لوگو، رنگ سازمانی اهمیت بدهید. بنابراین در همین راستا داشتن یک لوگو که بتواند نماد یا نشان را به مخاطب یادآوری کند؛ را در قسمت عکس پروفایل قرار دهید.

دوستان دیگری که در حوزه‌های مثل آموزش یاخدمات فعالیت می‌کنند؛ می‌توانند تصویر شخص خودشان را قرار دهند. فروشگاه‌ها یا مغازه‌دارها می‌توانید عکس تابلوی سر در یا بهترین محصول‌شان به صورت واضح قرار دهند. حتما کاری کنید که افراد به میزان لازم در روی تصویر و بخش پروفایل شما مکث نمایند.

انتخاب دسته‌بندی مناسب برای بازاریابی اینستاگرام
حتما در اینستاگرام مارکتینگ دسته‌بندی کاری خودتان را به درستی انتخاب نمایید. البته در حالت حساب کاربری Business و Creator این امکان برای شما فراهم هست. اگر محصول و خدمتی را در این پیج معرفی یا به فروش می‌رسانید. (Service / Product) اگر بلاگرید از personal blog استفاده نمایید. حتما آدرس فروشگاه یا شرکت خود را در بخش آدرس درج نمایید؛ همراه با ایمیل و شماره تماس که به صورت کال تو اکشن می‌توانید تعریف نمایید.


بایو حرفه‌ای در بازاریابی اینستاگرام
در این قسمت می‌توانید به ترتیب زیر عمل نمایید:
شعار تبلیغاتی یا تگ لاین که همیشه زیر نام شرکت، برند تجاری و شخصی درج می‌شود؛ را استفاده نمایید. در تصویر بالایی سه نمونه از پیج‌های معروف می‌بینید.
مزیت رقابتی یا ارزش پیشنهادی خودتان را نسبت به رقبا در این بخش کوتاه وارد نمایید. مخاطب در اولین نگاه، بتواند حیطه کاری و تمایز شما را نسبت به رقبا تشخیص دهد.
در این بخش با احتساب کارکتر فاصله ۱۵۰ کارکتر یا حرف می‌توانید وارد کنید. پس به درستی از آن استفاده کنید.
متاسفانه شما در اینستاگرام فقط یک لینک می‌توانید در این بخش داشته باشید. البته بعد از رسیدن به تعداد فالوور ۱۰ هزارتایی در هر استوری هم یک لینک می‌توانید درج نمایید. پس حتما صاحبان وب‌سایت باید این را هر از گاهی تغییر بدهند تا افراد بتواند آن مقاله را مطالعه یا در فروش ویژه شما شرکت نمایند.
حتما به مهارت‌های مهم و کلیدی خودتان و شرکت دقیقا اشاره بکنید؛ تا مخاطب بفهمد که از این پیج چه انتظاری می‌تواند داشته باشد.
کلمات کلیدی کسب و کارتان را هم دقیقا و مهم‌ترین بخش را که مخاطب آن را می‌شناسد به خوبی درج نمایید. حتما با خلاقیت برای نوشتن بیو از ایموجی استفاده کنید. تا شخصیت آنلاین خودتان را بتوانید شکل بدهید.
افراد را از لینک اینستاگرام به سمت صفحه فرود یا لندینگ پیج در سایت هدایت نمایید.
کشف پرسونای مخاطب در اینستاگرام مارکتینگ
این مرحله بازاریابی در اینستاگرام، اهمیت خاصی دارد. شناسایی مخاطبانی که حاضرند محصولات و خدمات شما را خریداری و مصرف نمایند، موضوع ساده‌ای نیست که به راحتی از آن رد شد. بسته به نوع کسب و کارتان باید ایده‌آل‌ترین مشتری فرضی خودتان را اول تصور کنید، البته در ابتدا این فرضیات خیلی دقیق نخواهد بود. اما اگر از همان ابتدا پروفایل فرضی تقریبا درستی را برای مشتریان احتمالی خودتان ترسیم کنید، در اینستاگرام مارکتینگ بیشتر موفق خواهید شد.

چرا که می‌دانید به چه کسی بفروشید به چه کسی نفروشید!!  در این صورت هست که نیازی به راه‌انداختن جنگ قیمتی نخواهید داشت. همچنین حاشیه سود امنی را برای کسب و کارتان ایجاد خواهید کرد.

تا می‌توانید راجع به ویزگی‌های مخاطبان‌تان در اینستاگرام اطلاعات جمع‌آوری کنید. از جمله آنها :

پراکندگی جغرافیایی و موقعیت مکانی آنها
علایق، سلیقه‌ها، نحوه انتخاب و نحوه خرید
توجه به سن و جنسیت مخاطبان
سطح تحصیلات افراد
توجه به طبقه درآمدی(مرفه یا قشر اقتصادی)
میزان آشنایی به IT و اینترنت
باورها، فرهنگ
تجربیات خرید قبلی از رقبا
شناسایی خواسته‌های پنهان مشتریان


تولید محتوا اینستاگرام همراه با استراتژی مناسب
تولید محتوا در این رسانه که قلب تپنده بازاریابی اینستاگرام است، در واقع بستری است که می‌توانید روی آن موج‌سواری کنید. حتما توصیه می‌کنم کتاب «تجارت جیبی سیار با اینستاگرام» را به همراه شش ویدیوی آموزشی را ببینید و مطالعه کنید. کاملا روش‌های عملی ساخت محتوای اینستاگرامی را به رایگان آموزش دادیم.

از همان قدم آغازین باید استراتژی درستی را برای ساخت و نشر محتوا در اینستاگرام هدف قرار بدهید. ستون یا تم محتوایی مناسب کسب و کار خودتان را مشخص نمایید. منظور از تم محتوایی همان نوع پست‌ها هست که آموزشی، انگیزشی، محصول، تولید محتوای توسط کاربر و غیره باشد. پس برای شروع موفقیت در اینستاگرام مارکتینگ این موارد باید به صورت جدی مدنظر داشته باشید. از جمله این مشخصه‌ها باید در بازاریابی اینستاگرام را داشته باشید:

ارزش آفرینی
ساخت محتوای مستمر در یک ستون محتوایی
ایجاد سبک خاص و مناسب با کسب و کارتان
منظم بودن در ساخت و نشر محتوا 
قرض گرفتن از اعتبار دیگران 

ارزش آفرینی با ساخت محتوا در اینستاگرام
اولین ملاک برای پذیرش یک برند شخصی و تجاری، محصولات و خدمات‌تان ایجاد ارزش (Value) برای مخاطبان است. تنها زمانی این ممکن است که شما محتوا را جدی بگیرید. تنها ابزار انتقال پیام یا ارزش پیشنهادی کسب و کارتان فقط با ساخت تولید محتوا ممکن است. در این صورت است که می‌توانید بعد از مدتی انتظار خرید محصول و خدمات‌تان را داشته باشید.

البته ارزش این موضوع را خیلی از مدیران کسب و کارها و خویش فرمایان درک نمی‌کنند. برای همین هست که افرادی با بدون سرمایه هم می‌توانند به راحتی وارد کارزار محتوا شوند. در بازاریابی اینستاگرام خیلی بهتر از صنایع، کارخانجات، واردکننده‌ها، صادرکننده‌ها، تولیدکنندگان و شرکت‌های بازرگانی و خدماتی عمل کنند.

 تا جایی که به راحتی می‌توانند گوی سبقت را از اینها بربایند، اتفاقاتی که در چند سال اخیر افتاده نشانگر درستی همین مطلب است. تا آنجا که می‌توانید هم از نظر کمی، کیفی به خواسته‌ و نیازهای مخاطبان بیش از پیش اهمیت دهید.

تولید محتوای مستمر در یک ستون محتوایی
در هنگام انتخاب ستون یا تم محتوایی باید به بن‌بست ساخت محتوا در اینستاگرام مارکتینگ فکر کنید. یعنی شما حالت‌های مختلف هر حوزه‌ای که انتخاب می‌کنید، باید ایده‌های زیادی را بتوانید خلق نمایید. 

اما اگر تم محتوایی‌تان در حوزه دندانپزشکی، میکاپ و دکوراسیون داخلی قبل و بعد می‌تواند محتوای همیشگی پیج شما باشد. یعنی از هر تغییری که در  روی مراجعین یا دکور منزل آن‌ها صورت می‌گیرد؛ می‌توانید محتوای دایمی ایجاد کنید. البته در استوری‌ها تنوع محتوایی می‌تواند خیلی زیاد و بارها تکرار گردد، چرا که ۲۴ ساعت بیشتر عمر ندارد.

پست‌های پیج می‌تواند به حوزه اصلی کارتان در چندین بخش تقسیم‌بندی شود. البته شاخص کلیدی افزایش اعتماد به تخصص‌تان در این بخش خلاصه می‌شود. اما برای تبدیل افراد به هواداران برند شخصی و تجاری‌تان نیاز به صمیمیت بیشتر در استوری‌ها و لایو دارید.  پس ستون محتوایی خاص کسب و کارتان را با توجه به شرایط فعلی‌تان قبل از راه‌اندازی پیج کاملا مشخص کرده و به آن پایبند باشید.

ایجاد سبک خاص خود و مناسب کسب و کارتان
مخاطب باید با تماشای محتوای ویدیویتان در هر جایی خیلی سریع تشخیص بدهد که متعلق به پیج شما هست. برای همین ما باید فراتر از محتوایی که معمولا برای اینستاگرام مارکتینگ در حال انجام است؛ عمل کنیم. سبک صحبت خودتان را در ویدیو ایجاد کنید. البته متاسفانه هر فردی را که در اینستاگرام می‌بینی همانند صدف بیوتی صحبت خودش را شروع می‌کند. اما اگر واقعا دنبال کسب جایگاه اختصاصی مربوط به خودتان هستید، باید خود واقعی‌تان را نشان ندهید.

مثلا می‌توانید از یک استودیو خانگی ساخت ویدیو با یک تم ثابت استفاده کنید.
با حضور در جاهای مختلف بیرون از موقعیت کسب و کاری به ساخت محتوا بپردزاید.
یا از فیلم‌ها و انیمیشن‌های پربازدید برای انتقال پیام خودتان ما بین صحبت‌هایتان استفاده نمایید.
کاور ویدویویی از عکس و عنوان مناسب در ویدیوهای‌تان استفاده نمایید.
نقش دیگران را در گفتگو با مخاطبان اصلا بازی نکنید.
پس حتما سبک مختص خودتان را در اینستاگرام مارکتینگ ایجاد و آن را بهبود دهید. هر چقدر کارهای مختص به خودتان را بیشتر رعایت کنید، قابل اعتمادتر خواهید بود. نمونه‌اش هم آقای سنگرزاده در عرض یک‌ماه نتوانستند به دو میلیون فالوور دست پیدا کنند.

منظم بودن ساخت محتوا در اینستاگرام مارکتینگ
برنامه‌ریزی در ساخت محتوای منظم، یکی از مهمترین عوامل در جذب، حفظ و همراه‌سازی مخاطبان در اینستاگرام هست. بنابراین حتما همیشه هر هفته از قبل متناسب با بازخوردی که از پست‌های قبلی داشتید، محتوای آماده داشته باشید. تا در ساعت مد نظر بتوانید در پیج‌تان به اشتراک بگذارید. البته در بین کسب و کارها بهترین زمان برای پست گذاشتن ساعت ۹ صبح، ۱۲ ظهر، ۳ و ۵ بعد از ظهر و ۲۱ شب هست.

معمولا در این ساعت‌ها خصوصا بعد از ۲۱ شب افراد زیادی در اینستاگرام فعال هستند. پس همیشه سر ساعت مشخصی پست‌های خودتان را به اشتراک بگذارید. پیج کسب و کاری دارید در هفته دو محتوای خوب و ارزشمند و یک محتوا مربوط به محصولات‌تون را قرار بدهید. اما در حفظ رویه تولید محتوا همیشه ثابت قدم باشید.

چرا که محتوای نامنظم باعث از دست دادن هویت برند می‌شود. بنابراین در کنار محتوا باید صبر در تولید محتوا اینستاگرام هم داشته باشید. این نکات خیلی ارزشمند هستند که با بی‌توجهی خیلی‌ها از کنارش رد می‌شوند. اما افرادی که به دنبال بازاریابی در اینستاگرام هستند؛ حتما این موارد را به درستی در پیج‌شان پیاده‌سازی کنند.

قرض گرفتن از اعتبار دیگران
معمولا اگر ساخت و نشر محتوا را در اینستاگرام به خوبی خودتان یا تیم‌تان می‌سازد. باز برای افزایش رضایت مخاطبان از پیگیری پست‌هایتان حتما از محتوایی که توسط دیگران تولید می‌شود؛ هم استفاده کنید.

یکی از این روش‌ها مصاحبه کردن با مشتریان، اشخاص مهم در یک جامعه یا حوزه هست. اما باید به صورت مستمر این مسیر و فرآیند را در تولید محتوا به خوبی ادامه بدهید. یعنی اگر انتظار محتوایی را در مخاطب ایجاد نمودید؛ ولی بعد از مدتی به آن پاسخ لازم داده نشود. در نهایت این ویژگی برعکس عمل خواهد نمود.

حالا این روش ساخت محتوا در اینستاگرام مارکتینگ می‌تواند توسط کاربران و مشتریان‌تان که از محصول و خدمات‌تان استفاده می‌کنند، ایجاد شود. تولید محتوا توسط کاربر UGC گفته می‌شود، که تاثیر زیادی در پذیرفتن برندتان از سوی مخاطبان جدید دارد. در «کتاب تاثیر رابرت چالدینی از آن به اثبات اجتماعی» یاد می‌شود. یعنی قبلا افراد دیگری ریسکی را انجام دادند و این محصول را تهیه کردند.

جذب مخاطبان هدفمند، مشتریان بالقوه و بالفعل
در این مرحله از بازاریابی در اینستاگرام نوبت به افزایش فالوور می‌رسد که البته در یک مقاله دیگر کامل آن را تشریح کردم. البته چرخه اینستاگرام مارکتینگ به زور منظم باید اجزایش تولید سرنخ‌های جدید نماید. به طور کلی دو راه بیشتر برای جذب فالوور نداریم:

ارگانیک
پولی
البته روش ارگانیک خیلی زمان‌بر هستش، کاملا وابسته به تغییرات الگوریتم اینستاگرام هست که پیش‌بینی آن چندان کار ساده‌ای نیست. افت شدید ورودی بازدیدکنندگان از طریق اکسپلور و هشتگ هر از گاهی مدیران پیج‌ها را واقعا سر درگم می‌کند.

پس اگر تنها منبع ورودی بازدیدکنندگان از طریق روش‌های ارگانیک باشد، واقعا وقت با ارزش‌تان تلف خواهد شد. البته باید این مواردی که در ادامه بهش خواهم پرداخت را با دقت توجه کنید.

هشتگ
اکسپلور
تگ مکانی
جستجوی اینستاگرام
تبادل استوری یا پست با پیج‌های دیگر
ربات فالو آنفالو
برگزاری لایو مشترک
درخواست صحبت در لایو پیج‌های بزرگ
مصاحبه با پیج‌های معروف و انتشار آن در پیج‌شان
استفاده از سایر رسانه‌های اجتماعی و سایت
ورودی از کد Qr code روی بسته‌بندی، کارت ویزیت، تراکت، برچسب
به اشتراک‌گذاری با دوستان و آشنایان
کامنت مارکتینگ
در کنار استفاده مفید از این روش‌ها باید عمده تمرکز شما در بازاریابی با اینستاگرام روی جذب فالوور از طریق تبلیغات، قرعه‌کشی، اسپانسری، نوتیفیکیشن، تبلیغات اینفلوئنسری باشد. 

از هشتگ‌های مناسب در پست و استوری استفاده کنید!
همان‌طور که اشاره شد، ما می‌توانیم با شناسایی و درج هشتگ‌های مناسب تعدادی بازدید و فالوور جذب نماییم. استفاده از هشتگ باعث می‌شود که پست شما راحت‌تر پیدا و بیشتر دیده شود. توجه داشته باشید که کپشن پست‌های اینستاگرام در نتایج جستجو ظاهر نمی‌شود؛ اما هشتگ‌ها این محدودیت را ندارند. هنگامی که یک کاربر روی یک هشتگ کلیک می‌کند یا با استفاده از قسمت جستجوی اینستاگرام به دنبال آن می‌گردد، همه پست‌هایی که حاوی هشتگ مورد نظر هستند را مشاهده خواهد کرد. این روش بسیار خوبی برای نشان دادن محتوا به افرادی است که شما را دنبال نمی‌کنند.

علاوه بر استفاده از هشتگ‌های موجود، می‌توانید هشتگ یا هشتگ‌های مخصوص برند خود (Branded Hashtag) را نیز ایجاد کنید. چنین هشتگ‌هایی مظهر برند شما هستند و به دنبال‌کنندگانتان انگیزه می‌دهند تا تصاویری که متناسب با آن‌ها هستند را به اشتراک بگذارند. این روش بسیار خوبی برای تحریک کاربران به تولید محتوا و افزایش همکاری و تعامل محسوب می‌شود.

برای بهبود نتایج استفاده از هشتگ به موارد زیر توجه کنید:

• هشتگ‌های برند خود را در قسمت بیوُی پروفایلتان قرار بدهید؛

• هشتگ‌های جذاب‌تر را در ابتدای فهرست هشتگ‌های پست قرار بدهید تا احتمال دیده شدنشان بیشتر شود؛

• در استفاده از هشتگ خساست به خرج ندهید. محدودیت تعداد هشتگ برای هر پست ۳۰ عدد است؛ اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که بهترین تعداد هشتگ برای هر پست چیزی بین ۸ تا ۱۱ مورد است؛

• از هشتگ‌های متنوع استفاده کنید و هشتگ‌های یکسانی را برای همه پست‌ها به کار نبرید. در این راستا می‌توانید چند گروه هشتگ تهیه کنید و برای هر پست از یک گروه متفاوت استفاده نمایید. از این طریق نه تنها احتمال دیده شدن پست‌های شما افزایش پیدا می‌کند؛ بلکه از خوردن مُهر اسپم بر پیشانی حساب تجاری‌تان نیز جلوگیری خواهد شد.

• وقت بگذارید و مروری بر مطالبی داشته باشید که حاوی هشتگ مورد نظرتان هستند. به این وسیله، علاوه بر اینکه می‌توانید هشتگ‌های جدیدی را پیدا کنید، مطمئن می‌شوید که از هشتگ‌های مسدودشده استفاده نکرده‌اید یا وارد موضوعات نامتناسب با فضای کسب‌وکار و مسائلی که بازاریابی در اینستاگرام را مختل می‌کند نشده‌اید.

استفاده آسان

رابط بصری و منحصربه فرد استفاده از آن را آسان میکند

پشتیبانی رایگان

در طول استفاده از خدمات ما بهترین پشتیبانی را خواهید داشت.